Livet i Motala del 7 - kaktanten och finbesöket

Det är onsdag. Men i måndag var jag verkligen säker på att det var fredagkväll, så ja det borde vara söndag nu.

Och passande för en söndag så har vi haft finbesök! Vårt första (hrmm piken riktad mot fem specifika personer i Gränna) besök här uppe i "norr". Vi är det mest nordliga teamet och tydligen inte särskilt eftertraktade och värda bilresan. ;) Men Rickard Surre Sundström och Ida Fridlund fann vägen upp till vår utpost. Riktigt najs med besöket alltså! Det blev rinnig lasagne till lunch och sedan var det dags för veckans happening: Sportlovskul i kyrkan mellan 14-16.30. Det kom två barn. Och dem hämtade jag... Men vi hade det riktigt gött ändå; bakade muffins och pärlade. Man pärlar alldeles för lite!!

 

Annars har jag stuckit mig i fingret på min lånade nyckelring och blivit lite halvt invalid. Och vi har hittat ännu en ny favorit bland tanterna i kyrkan, de slåss om den titlen och har tagit det till en helt ny nivå, det har blivit dags för det tunga artilleriet: kakorna. Vår kaktant lämnade dumlekakor på bänken åt oss med lappen "Kakor till Timet" (notera den ljuvliga stavningen). Detta var häromdagen, idag - efter en utsökt middag hos nämnda tant - fick vi med oss en påse nybakta bullar. Så alla Baptistkyrkans tanter som läser min blogg: Vi ÄLSKAR kakor! Vägen till våra hjärtan går genom magen. Skäm bort oss, för jag har massa leggings med mig och behöver inte tänka på att kunna knäppa mina jeans :D

Kanske var det därför jag och Amanda klämde i oss två mazariner och tre chokladbollar var under vår myskväll igår... Denna kväll var förövrigt den bästa! Vi fick duscha/bada badkar (i omgånger givetvis) för första gången på en och en halv vecka, kolla på House och Bygglov, äta kakor, dricka té, och helt enkelt ha en killfrikväll. Like like!

 

Ha det så bra nu!


Kommentarer
Postat av: Berra

två mazariner och tre chokladbollar?? det är väl normalt eller!!! haha det är synd om mig min magsäck är stor ;)

2010-03-15 @ 00:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0