Livet i Motala del 4 (?)

Ja nu har det luskats och vaskats fram en hel del att förgylla er tid med.

Redan på pastorernas vilodag - måndagen - gjorde jag mitt bästa för att bringa mer äventyr i vardagen. Ett nytt experiment, om än inte så frivilligt eller med särskilt gott utfall; Jag smällde igen en dörr över/på min tå så. Det gjorde ofantligt ont, men då jag precis avslutat en konversation med en av församlingens något äldre medlemmar ville jag inte skrämma honom till döds genom att skrika från djupet av mitt inre, vilket annars skulle varit min första impuls. Så jag stod där, sammanbiten och med skriket i halsen istället för hjärtat - vilket annars kan vara ett återkommande tema i mitt liv. Något senare beslutar jag mig för att titta på den där tån som pulserar så och jo men visst, visst är nageln av på mitten och blodet bara sprutar. Självklart.

Efter att jag noga plåstrat om mig själv undersökte jag mitt redan nerbantade skoutbud för att se vilka skor som kan rymma en tå dubbelt så stor och tjock och bred. Jag har ett par här; Ni vet de där som man hemma har ståendes längst inne i garderoben för att kanske möjligtvis plocka fram när man vill vara riktigt varm om fötterna och det är så mycket snö att ingen ens skulle kunna se pälskanten på stöveln. De skorna. De riktigt praktiska och oftast groteskt fula. De skorna man inte ens köpt själv utan som ens mamma köpte någongång av största välmening. De använder jag nu konstant. Dag ut och dag in. Och mina fötter är varma, så way to go mummy! ;)

Annars äter vi mest hela tiden. Nyttig mat som milkshake, marängsviss, godis, krokofanter och annat liknande. Jag har även idag startat ett nytt försök med att dricka den där mörka drycken. Den där vuxna drycken. Har man fyllt 20 så har man, och då jag redan försökt av och till i 11 år så känner jag att den här gången borde det kanske fungera. Så en halv kopp kaffe med lite mjölk och mycket tilltugg, där står vi idag. Imorgon, ja vem vet?

Filip, jag och Anthon har förövrigt tagit på oss - ovetande och naiva som vi är - att åka med på scoutläger till helgen. Efter att beslutet fastslogs har vi fått erfara vilka konsekvenser det kommer få. Ledarna är verkligen über-scoutledare ut i fingerspetsarna. Igår sattes en bok i handen på Filip - han skulle bygga snöskor. Till helgen ska vi bygga en iskarusell, springa runt i skogen och laga all vår mat på stormkök. Det skulle inte förvåna mig om vi ska sova i vindskydd och låta bli att duscha. Det blir... ehm... spännande? :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0