Yeah, yeah-yeah-yeah-yeah-yeah

- Ovanstående nynnat på en melodi jag är ganska säker på att Britney Spears givit ut på skiva. Pinsamt alltså. ALLTSÅ.

Det är en helg, en helg i Ulricehamn som is the shit. Och efter en grym vecka är jag både så pepp och så opepp, men jag är välkommen hem och kan släppa in mig själv genom dörren till och med. Givietvis hade jag lagt mina nycklar på ett sannerligen genialiskt ställe, så mycket bättre - och mycket mer otippat - än bland tomaterna: Min portfölj.

Vi har hasft undervisning om teamliv samt samtal och kommunikation så jag vet precis vad som gäller. Men eftersom jag vet att ni sitter hemma som klistrade framför skärmen, nästan försmäktande av nyfikenhet och sprudlande av frågor så tänker jag bortse ifrån ifall de är öppna eller stängda sådana, jag tänker blunda för att jag inte direkt och genast får något gensvar. Ja tacka vet jag internet där man kan få hålla alla sina känslor för sig själv och slipper möta människor alltså. Eller?

Okej nej, men seriöst. Bra undervisning men jag tänker fortfarande korsa mitt favoritben över det andra oavsett om jag är intresserad av samtalet. Nog om detta.

Ulricehamn alltså, vad händer?
Jag skjutsade runt en klasskompis Stina på sightsing men...
...alla träd i vår sköna stad är numera vertikala och ihopbuntade för att bli ved.
... vi bygger tydligen om ÖVERALLT samtidigt. (Hej och välkommen till Oslo)
och, det som knäcker mitt hjärta och får det att brista:
...Innegården säljer numera barnkläder med stjärnor på. Halva butiken är full med småbarns tjafs!
Jag tar verkligen tillbaka förra veckans uttalande om en julklappsönskning. Vem vill ha barn?
Vissa saker är för heliga för att inkräktas av dessa små. Mitt ljuva Innegården är ett av dem.
Hur ska jag kunna köpa alla mina julklappar där i år igen om där bara är barnkläder?! Min pappa vill nog inte ha sånt. (Visserligen är alla julklappar köpta sen över en vecka tillbaka, men jag bara säger OM)

Ulricehamn, ta dig i besinning, du sköna stad som är mitt hem. Grönska åter, plocka bort Innegårdens barnfeber och låt Jimmy jobba mycket på ICA. Ja, allt var då bättre förr.

Nog suckat. Annars sitter jag mest och dansar på min kammare för att jag hoppas på en dejt med min kära Stina-Fina. Kanske en Hemvändar-Elin också, om hon inte är i Värmland/Östergötland eller vart hon nu kan tänkas befina sig.

Annars blir det fördjupningsarbete hela lördagen (ja, jag känner mig nästan som en riktig student ibland) och en provuppsättning av nyinköpta sammetsspolar. Nyår2009 here I come!
Och på tal om nyår; Vad händer?! Vad gör vi?! Vart är vi?! Vilka är vi?!
Klura på det ni så höres vi snarast!
Själv ska  jag svänga mina lurviga i bilen påväg till kyrkan.
See ya!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag och Madde ska försöka få ihop något! Du kanske vill hänga på?

2009-11-06 @ 20:49:12
URL: http://borgstromelin.blogg.se/
Postat av: e

jag vet precis vad du menar. det är inte längre en inredningsaffär.

2009-11-07 @ 15:27:41
Postat av: therese

Vem är "e" som kommit till denna fantastiska insikt? :)

2009-11-07 @ 19:17:14
URL: http://theresecarlsen.blogg.se/
Postat av: ena

det är ju jag, ena! jag orkade inte skriva hela mitt namn, det är ju så långt.

2009-11-15 @ 19:00:43
Postat av: Berra

Jimmy jobbar förövrigt ganska så mycket på ICA så du är uppdaterad ;D

2009-11-24 @ 10:35:11
Postat av: therese

Ena och Jerry: HUR i hela friden ska jag kunna veta det?!

2009-11-24 @ 20:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0