Till Merry-Berry-Jerry-Kerry-Lerry-Serry-Derry...

I väntan på mjuk pepparkaka, som kommer ur ugnen om 25 min och 17 sekunder...

Min lilla söta och frustrerande syster berättade för mig under gårdagen att min blogg är ju igång ja, så...

Välkomna till en inblick i Motalalivet kära vänner!

Jag bor i en kyrka, uppe på läktaren, bakom orgeln, i en bäddsoffa. Det finns en dusch i källaren som är fylld av hemskheter. Häromsistens (första och enda gången jag andvände den duschen) fann jag ett par använda kalsonger därinne... Numera tvättar jag håret i handfatet. It works.

Ljuvligt är det, det finns säkert råttor i källaren och en av grannarna i kyrkan (ja I kyrkan) säger att det spökar. Bom bom bom bom bom bom...

Vi fick ett äventyr per sms att genomföra och detta är gjort. Det höll på att bli vår död i kyrkans katakomber. Vi gick fram i mörka korridorer med stearinljus och rädlsa, våra enda medresenärer. Längst bort i en korridor, in genom en valvdörr, förbi alla världens livsfaror och in genom en lucka. In i ett "schakt", uppför en stege längst en betongvägg, in i nästa lucka, till nästa "schakt" uppför nästa stege och... ja ni förstår. Ett farligt upptåg utan dess like! Vi fann ett ljus på en mystisk plats, och vi fann att skaparen av Hugo - kycklingen som levde och bodde i min gardinstångsknopp och som numera ligger begravd under speciella cermonier på redan nämnda ställe - skapat igen. Mannen med stenansikte...

Det var ett litet smakprov. Det kommer mera. Håll ut!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack ;)

2009-11-25 @ 17:02:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0