Back in business

Johanna-Banan hade en förfrågan tidigare i veckan, nämligen att bloggandet skulle återupptas. Och idag inträffade det som gjorde att jag kände mig tvungen att verkställa:

Jag har tappat bort mina nycklar. IGEN. Inte bara "tappat-bort-jag-hittar-om-en-stund-de-kanske-ligger-i-kylskåpet" utan verkligen tappat bort (och nej de ligger verkligen inte i kylskåpet, jag har kollat...) Så jag tänkte vädja till "allmänheten" (dvs mina trevliga vänner som är tvungna att läsa min blogg) att hålla lite utkik. Det är mer nyckelring än nyckel, med två krokodiler och en blomma. Mycket fint förresten för killkrokodilen har gett tjejkrokodilen en blomma, gulligt. Hon blev kär i honom, det är därför hon har ett hjärta på ryggen. De pussas ibland. Okej, nog om dem, men håll utkik!

Annars har den här veckan varit full av nostalgi.

Jag har träffat gamla godingar och nya sådana, 3 veckor nya. Och vet precis vad jag önskar mig i julklapp. Dock gärna ett annat år... Samma år som jag önskar mig villa, volvo och en norsk oljeshejk.

Jag har idag bunkrat upp min studentmage med middag hos mormor och morfar och är således redo att invänta julen för ett nytt mål mat.

Jag har utökat mitt ofantliga antal kisshistorier.

Druckit te och ätit scones.

Gått på bio.

Jag har åkt buss och TÅG (hej Ulricehamn, det finns sådana!)

Catchat-upp på vad som händer i världen genom att läsa serierna i UT.

Glorifierat Oslo på alla tänkbara sätt.

Ja, på det stora hela fått det att kännas som back in the days.
Och pricken över i, var när de spelade Backstreet boys på radion.



Ett litet PS bara innan det är slut för den här gången:
Min mobil har endast blivit funnen i kylen EN gång. Och det är dagens sanning.

Over and out :)

Kommentarer
Postat av: rebecka

heeeeyy, du är lite snurrig, det måste jag allt säga. men kul att träffa dig snart ändå! ;)

2009-11-01 @ 17:00:57
URL: http://fettnice.blogg.se/
Postat av: Elin

Det var inte kylen, det var frysen!

2009-11-01 @ 17:08:32
Postat av: Johanna

Man kan anpassa sanningen. En gång kylen, fem gånger frysen.

2009-11-01 @ 20:59:41
Postat av: Ena

Var det inte tre gånger i kylen?

2009-11-04 @ 21:24:16
Postat av: therese

My lord tjejer alltså, en gång i kylen, never ever i frysen. Ain't gonna happen va. :P

2009-11-06 @ 19:15:38
URL: http://theresecarlsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0